Novel x de tajuk #episod12

6:13 AM

Kat ipoh musim panas skang.  Hujan kalau ada memang macam air emas.

Bawak motor ni kalau time tenghari memang terbaik. Nak terbako rase kulit. Tengah kumpul duit nak beli kete. Harapnya cepatla boleh beli.

Abah offer kete abah. Tapi x pelah.bukan tak biasa aku bawak motor . Lagi pun kang kolo apa2 hal mcm mana pulak abah x de kete.

Hari ni meeting dari pagi sampai petang. Meeting pun letih oooo.. Orang baru, banyak bende kene blajo.Tapi syokla meeting. Boleh makan free.

Baru masuk keje, mana nak ada gaji lagi. Mujur la ade sesikit bonus Shaklee. Kalau x de duit ni konfirm la aku pau abang .

Balik keje singgah Padang Polo. Beli Laksa Kedah. Tapi beli bungkus la.. makan kat umah sambei tgk tv memang menarik. Beli 2 bungkus.. Agak2 lapor kang hantam saja 2 bungkus sekali gus.
Hari panas terik . Bawak motor nak.je cepat sampai rumah. Tetibe tengah bawak motor rasa gelong ak moto. Dah kenapa pulak moto ni.

Sampai dekat 7E Tambun mmg x boleh blah da motor ni.. adui rupanya tayar pancit. Ape nak buat. Mana aku reti.Time orang blk keje. Pandai motor ni buat perangai.huhu.

Tayar motor pancit la pulak wehhh


Elok nak tepon sesape mintak tolong, udah bateri hp out. Aduila.. Asus Zen 4 bateri memang x berapa tahan lama.kapasiti bateri kecik. Aku pulak belasah hp ni semacam je. Charger pulak tak bawak tadi. Memang la terbaik.

Elok pulak ade pakcik berenti tanye kenapa. Siap tolong panggilakan pomen. Alhamdulillah ade orang nak tolong. Aku tak tau ape nak bg kat pakcik tu sebab tolong aku. Aku bgla laksa yang aku beli tadi. Mudah-mudahan Allah permudahkan urusan pakcik tu sebagaimana die mudahkan urusan aku.


Dekat pukul 7.00 malam jugak baru sampai rumah. Letih ya amat. Mandi solat terus terbongkang.. Pukul 10 malam terjaga, x Isyak lagi.

Lapo lapulak. Mana ade masak nasik balik td. Teringat ade mee segera TomYam lagi sebungkus. Lepas da siapkan.. makan dengan lazat. Sbb ade banyak udang.. perh... sedap.bubuh pulak cabai burung..waww..memang melompat.

Lepas makan update blog. Boleh la nak tido kalau kennyang tapi perut la sebu.

Sedang idea mencurah2 macam semua bende nak tulis. Aku tengok jam baru pukul 11.30mlm. Sempatla tulis satu dua entry.

Tetibe dengar bunyi budak2.. aih.. mane ade budak rumah..Aku sewa sorang.

Bulu segala bulu dah naik . Meremang weh. Bunyi macam dekat ruang tamu..

Bunyi budak tu sama je. Berkali2.. Aku memang takut. Aku tutup laptop, tarik selimut terus baring. Gile takut weh.

Budak tu bunyi lagi..
Dan aku tak sedar bile aku tertidur
(Bersambung)

You Might Also Like

1 comments

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

Arkib Blog

Hubungi Al-Fateh

Popular Posts